۱۳۸۵/۱۱/۱۵

سرباز ایرانی

"نظر ژوستی نین، امپراطور روم در باره ایران"
پروکوپیوس مورخ رومی در یادداشت های روزانه خود در روز 2 اکتبر، (13 بهمن) در سال [?] نوشته است که نسخه اصلی کتاب تاریخ جنگ هایش را که به امپراطور داده است وی پس از مروری کوتاه بر آ« گفته است:
اگر چه به سود ما رومیان نیست و باعث تزلزل روحیه می شود، اما جا داشت که می نوشتی که ژوستی نین عقیده دارد که در خون پارسیان (سربازان ایرانی) ماده خاصی وجود دارد که باعث می شود ترس نداشته باشند، بی باک و مغرور باشند، و تسلیم نشوند، به هنگام اسارت در برابر فاتح زانو نزنیند و عجز و لابه نکنند، من نمی دانم ایران چه آبی دارد که بذر "نهایت وطن پرستی" را در جان مردمش پرورش می دهد ...

۳ نظر:

  1. سلام
    خسته نباشید
    ببخشید اجازه دارم این مطلب رو تووی وبلاگم بگذارم؟
    البته نام وبلاگتون رو تووی وبلاگم ذکر می کنم
    ممنوون میشم اگر اجازه بدبد
    فعلا بای
    منتظر جوابتون هستم

    پاسخحذف
  2. راستی یادم رفت وبلاگم رو بدم
    shokooh-e-iran.blogfa.com

    پاسخحذف
  3. باز هم سلام مرسی که اجازه دادی
    حضری با هم تبادل لینک داشته باشیم؟؟
    اگر حاضری من رو با نام شکوه ایران لینک کن و بگو که با چه نامی لینکت کنم
    فعلا بای

    پاسخحذف